söndag 17 mars 2013

Inspiration på hög nivå!

Pastry Plaisirs nytt guldställe! 
Ett ungt par, Louis och Aurore, öppnade stället i augusti - fantastiskt trevliga människor! Killen har varit Head pasty chef på Sketch i London (sjukt coolt ställe!), arbetat med på Ritz och Fauchon i Paris. Han vet vad han gör för att uttrycka det milt!
 För 15 euro fick man dagens rätt, dessert och ett glas vin eller kaffe. 
Prisvärt!
 Min kära vän Wendy som är en riktig fena i köket - har bland annat arbetat som kock på en av Gordon Ramsays restauranger i Kanada och på en av Joel Robuchons  restauranger i Japan då en tre stjärning Michelin restaurang. Tre stjärnor är det bästa man ha och i Sverige finns det ingen restaurang med topp betyget. Ja ni fattar - tjejen är grym! Helt sjukt är det! Poängen är att Wendy tyckte maten var väldigt bra på Pastry Plaisirs och säger hon det så måste man ju tro på det! 

Eftersom jag är veggis kunde jag inte äta dagens rätt utan fick en jättegod soppa serverad med getost knyten. 
 Desserten var grym. Helt makalös!
 En skapelse med choklad, banan, kanel crumble toppad med passion. 
Partet träffades när de båda jobbade på Sketch och bestämde sig för att förverkliga Louis dröm och öppna eget. Han kom med den här boken till mig eftersom Wendy berättade att jag älskar att baka, omg! Jag blev helt frälst - en choklad bibel... Så nu vet jag vad mitt näst bokköp ska bli ;) 
De serverar även afternoon tea so we will be back och testa det!!
Som ni ser är det inte alls ett stort ställe utan bara runt 30 platser. Det var helt fullt när vi kom men alla lämnade och kvar satt vi och pratade, pratade och pratade!!
En extremt inspirerande eftermiddag med människor som är så duktiga på vad dom gör att man tappar hakan. Väldigt kul att träffa riktiga nördar, vad det än gäller. Sen kanske jag föredrar att lyssna på någon som pratar om bakning och mat så händer flyger, ögon glittar som en schlagerfestival och en röst fylld av passion än att höra om frimärken ;)

Kram på er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar